Cluj-Napoca, orașul meu de suflet

Astăzi o să vă povestesc despre orașul meu de suflet, această provocare am primit-o de la colegii mei din  intership 2.0 organizat de Sorin Tudor

M-am născut într-un orășel mic din județul Gorj, dar am crescut în sudul țării, mai exact în orașul Ploiești. Niciodată nu mi-a placut, era tot timpul gri, neprietenos și plictisitor. Am vizitat mai multe orașe din țară, dar când am ajuns în Cluj-Napoca a fost dragoste la prima vedere.  Să vă povestesc de ce.

Începem de la răsăritul soarelui privit fie de pe podul Aurel Vlaicu, fie din Parcul Central, unde razele soarelui se strecoară printre frunzele castanilor bătrâni și continuăm cu agitația din centrul orașului, marea de oameni ce merg în sus și în jos pe Bulevardul Eroilor la orele de vârf pe care o vezi când vi dinspre Teatru e o adevărată nebunie de culoare, în care te poți pierde cu ușurință.

O altă parte a orașului Cluj-Napoca pe care o ador, mai ales și pentru faptul că stau destul de aproape de aeroport, sunt avioanele care zboară foarte jos pe deasupra casei mele, iar dacă nimerești să vezi un avion aterizând pe deasupra lacului de la Iulius Mall când apune soarele e o adevărată binecuvântare asemănată fiind cu scenele din filmele americane.

Dacă căutați un loc liniștit vă recomand cu drag Grădina botanică sau Parcul Central, adevărate oaze de liniște și frumusețe. Pentru mine, Grădina Botanică e scăparea mea din oraș, în pădure, datorită amenajării etajate asemeni unei păduri cu cărări strâmte, poduri de lemn peste un mic pârâiaș și o mică poiană ce primăvara e plină de ghiocei sălbatici. Toamna e o nebunie de culoare, unde fotografii vin să-și îmbogățească portofoliul cu portrete frumoase făcute printre frunzele uscate.

Revenind în oraș, plimbarea pe străzile Clujului poate fi o adevărată aventură și o lecție de arhitectură. Renunță măcar o zi la hartă și pierde-te în mijlocul Clujului pentru a-i descoperi adevăratele comori, de la zidurile vechi ale cetății, catedrala catolică Sf. Mihail, ce se vede din orice parte a orașului, clădirile vechi, bogat ornamentate într-un stil arhitectural deosebit la porțile mari și curțile interioare misterioase ce te provoacă să le descoperi.

Toată nebunia asta din oraș se îmbină minunat cu oamenii boemi ce îl locuiesc și cu studenții ce îl umplu de viață și culoare în timpul anului universitar.

Pentru a vă convinge și voi de aceste lucruri, o să vă las un mic filmuleț ce ilustrează tot ceea ce am povestit mai sus.

http://vimeo.com/31338484

Acum, sunt curioasă cu ce oraș se identifică  Raluca M.,Claudiu, Monica, Stefania, Andreea M, Mihaela, Adriana, Oana, Raluca P, Raluca T, Adriana A

3 Comments Add yours

  1. electrician says:

    foarte frumos orasul
    am fost o singura data acolo cand eram mic, am ramas impresionat
    mi-as dori sa ajung acolo cat mai curand sa ma bucur de frumusetea orasului 😉

  2. George pavel says:

    Frumos

Leave a comment